نحوه استفاده از رطوبت سنج خاک برای تقویت رشد گیاه
مرجع تجهیزات اندازه گیری ایران

نحوه کار با دستگاه رطوبت سنج خاک 

مراحل زیر به شما کمک می کند تا به درستی از رطوبت سنج خاک استفاده کنید:

نکته 1 )  اگر گیاه آماده آبیاری باشد ، دستگاه رطوبت سنج قرمز می شود ، اما اگر در منطقه آبی باشد ، به این معنی است که در گیاه آب کافی دارد. وقتی سبز شد گیاهان خود را باید آبیاری کنید.

 

مرحله 1

رطوبت سنج ها به سبک های مختلفی ارائه می شوند ، بنابراین شما باید یکی از آنها را انتخاب کنید. آنها می توانند نور ، اسیدیته خاک و همچنین رطوبت را به طور مطمئن بررسی کنند. برای معاینه سریع گیاه ، ساده ترین روش استفاده از رطوبت است.

مرحله 2

با نگه داشتن سر یا انتهای رطوبت سنج خاک شروع کنید. آیا متوجه انتهای نوک تیز آن می شوید؟ این پرابی است که باید در آن قرار دهید و حدود سه چهارم پایین گلدان آن را داخل خاک قرار دهید.

 

مرحله 3

منطقه قرمز دستگاه ، آن قسمت که نمی توانید متوجه شوید چه مشکلی پیش آمده  ، دستگاه رطوبت سنج این کار را برای شما انجام می دهد. بعضی از گیاهان به خاک خشک نیاز دارند. یوکا ، گیاه قرن و گیاهان دیگر با سطح آب کم به راحتی در اثر آب زیاد از بین می روند. لازم است که رطوبت خاک آنها کم یا در منطقه قرمز باشد.

مرحله 4

وقت آن است که در مورد منطقه سبز اطلاعات بیشتری کسب کنیم! اکثر گیاهان به خاک متوسط و مرطوب نیاز دارند. این ها شامل کروکوس ، پیاز و لاله است. مهم است که رطوبت خاک آنها در منطقه سبز ، رطوبت سنج خاک باشد.

مرحله 5

بعضی از گیاهان مانند سرخس همیشه تشنه آب هستند. در حالی که اکثر گیاهان نباید در منطقه آبی باشند ، که بیش از حد مرطوب است ، سرخس ها باید بیشتر در منطقه سبز-آبی باشند تا منطقه قرمز-سبز.

مرحله 6

در فضای باز قدم بزنید ، همیشه گیاهی برای بررسی خواهید یافت. رطوبت سنج خاک برای بررسی گیاهان در فضای باز و آب بوته نیز مناسب است. به خصوص اگر گیاهان آبیاری قطره ای داشته باشند بسیار مفید است.

 

نکته 2 ) زمانهایی وجود دارد که مسیرها ها مسدود شده یا مقدار مناسبی آب را بیرون نمی کشند ، فکر نکنید و از یک رطوبت سنج برای بررسی نقاط اطراف گیاه استفاده کنید.
نکته 3 ) گیاهان نیاز به نظارت مکرر دارند. بنابراین ، اطمینان حاصل کنید که از رطوبت سنج برای تشخیص گیاهان خود استفاده کنید.
نکته 4 ) مهم است که پس از استفاده از رطوبت سنج خاک خود را تمیز کنید ، پروب را پاک کنید ، زیرا دوباره به آن احتیاج خواهید داشت.

 

آبیاری گیاهان خود را فراموش نکنید

اگر دوست ندارید گیاهانتان در طول تابستان خراب شود ، باید مرتباً آنها را آبیاری کنید.

اما سوال این است که چقدر و هر چند وقت یکبار باید به آنها آب دهید؟ در زیر برخی از حقایق آسان و اساسی در مورد آبیاری گیاهان آورده شده است.

 

  • بیشتر گیاهان به رطوبت کمی بستگی دارند. با این حال ، کمی خشک شدن قبل از آبیاری باعث افزایش رشد ریشه گیاهان می شود.
  • همیشه آبیاری نکنید اما وقتی این کار را انجام می دهید کامل این کار را انجام دهید. برای بیشتر بوته های گل ، یک تا دو جلسه آبیاری در هفته کافی است.
  • توصیه می شود گیاهان خود را صبح زود یا اواخر شب آبیاری کنید. چرا؟ آبیاری خاک خنک شده در عصر یا شب ، منجر به تبخیر آب کمتر از مقدار آن در خاک گرم در طول روز می شود و گیاهان می توانند آب خود را قبل از گرمای روز بعد حفظ کنند.
  • برگ ها را خشک نگه دارید تا از بیماری گیاه جلوگیری کند.
  • در صورت لزوم و در کمترین حالت ممکن در روش صرفه جویی در مصرف آب آبیاری را انجام دهید.
  • بهتر است به طور مکرر در قسمت هایی آبیاری کنید تا به تمام قسمت های گیاه برسد زیرا آب معمولاً به یک لحظه نیاز دارد تا توسط خاک بلعیده شود.

 






تاريخ : 26 / 4 / 1400برچسب:,
ارسال توسط مرجان چناری